Indice del forum

Bossk Forum

PortalPortale  blogBlog  AlbumAlbum  Gruppi utentiGruppi utenti  Lista degli utentiLista degli utenti  GBGuestbook  Pannello UtentePannello Utente  RegistratiRegistrati 
 FlashChatFlashChat  FAQFAQ  CercaCerca  Messaggi PrivatiMessaggi Privati  StatisticheStatistiche  LinksLinks  LoginLogin 
 CalendarioCalendario  DownloadsDownloads  Commenti karmaCommenti karma  TopListTopList  Topics recentiTopics recenti  Vota ForumVota Forum

genom toppen av
Utenti che stanno guardando questo topic:0 Registrati,0 Nascosti e 0 Ospiti
Utenti registrati: Nessuno

Nuovo Topic   Rispondi    Indice del forum -> God Bless America
PrecedenteInvia Email a un amico.Utenti che hanno visualizzato questo argomentoSalva questo topic come file txtVersione stampabileMessaggi PrivatiSuccessivo
Autore Messaggio
Labi1995

Labi1995 is offline 

uk
MessaggioInviato: Mar Gen 22, 2019 4:01 am    Oggetto:  genom toppen av
Descrizione:

Medan jag i allm?nhet st?der trenden mot ljusare och mindre st?djande skor tror jag att det finns vissa situationer d?r det ?r ?nskv?rt att f? lite skydd under foten. Jag l?rde mig den h?r lektionen n?r
jag k?rde HAT Run 50K 2010 i New Balance Minimus MT10. Jag korsade en str?m, glidde p? en sten, och
n?r jag f?rs?kte bibeh?lla
mitt balans minskade jag mitt framfoot h?rt p? en spetsig berg som utstick fr?n vattnet. Eftersom MT10 ?r ganska minimal och har ingen stenplatta, stod min fot ingen chans mot den punktiga klippan. Jag avslutade t?vlingen utan st?rre problem, men m?rkade min framfoot d?ligt och sm?rtan stod kvar i n?gra veckor.
Jag har kommit f?r att uppskatta v?rdet av n?gon grad av d?mpning, eller ?tminstone en stenplatta, n?r man k?r p? sp?r eller krossad sten l?ngs v?gens sida. Det ?r av den anledningen att jag var lite skeptisk n?r jag s?g att New Balance sl?ppte en ?nnu mer avskalad version av Minimus Trail, MT00. Jag har nu haft MT00 i ca 5 m?nader (avsl?jande: dessa skor ?r granskningsprover tillhandah?lls gratis av
tillverkaren), och har lagt ett anst?ndigt antal k?rmilj?er p? dem, liksom en ganska avslappnad anv?ndning. Jag s?ger f?rst att
jag verkligen gillar den h?r skon. M?nga som det ?r n?ra kusin Minimus Road Zero (MR00), MT00 har en mycket rymlig passform, den ?r otroligt l?tt (4,7 oz i storlek 10), och den ?r super flexibel. Det h?r ?r en sko som helt enkelt kan rullas upp i en boll. Sula ?r noll droppe och bara 12 mm tjock, ?vre ?r gjord av ett "knappt d?r" n?t som ?r mycket andningsbart, och den inre finishen har gjort det m?jligt f?r mig att springa utan socker utan bl?sning. Det ?r en anm?rkningsv?rd v?lgjord sko och v?ldigt unik i sin konstruktion. S? vad tycker du inte om? Tja, problemet med MT00 ?r det p? grund av sin ultimata konstruktion, det h?r ?r inte en sko som ger ett mycket skydd p? sp?r. Faktum ?r att om jag k?r p? krossad
sten l?ngs v?gen vid mitt hus m?ste jag vara riktigt medveten om min fotplanta eftersom klyvda stenar definitivt k?nns
genom s?len. Med tanke p? detta skulle jag inte rekommendera Minimus Trail Zero f?r n?gon typ av robust sp?r eller krossade bergytor. Om den ska anv?ndas terr?ng, m?ter MT00 b?st f?r v?l underh?llna och rensade sp?r. Jag har personligen lindat med MT00 mestadels som en barfota-stilskon, och f?r detta ?ndam?l fungerar det fenomenalt bra. Eftersom jag har haft s? sv?rt att f? en bra passform i Vibram Fivefingers, har jag vuxit f?r mycket f?r att f?redra ultraminimala skor med en standard (bred) tobox. Skor som Merrell Road Glove, Altra Samson, Inov-8 Bare-X 180 och MT00 ?r mina fyra favoriter i denna kategori. Av dessa har MT00 och Road Glove bara lite mer kudde ?n de andra. IMG_3168 Vad jag mest tycker om MT00 ?r ?vre andnings andningsf?rm?ga. Det ?vre materialet ?r f?rmodligen den tunnaste av vilken sko jag n?gonsin har k?rt in - det
k?nns som v?vnadspapper. Faktum ?r att det ?r s? tunt att jag kan se mina t?r genom toppen av toeboxen - n?got skryter mig lite (se bilden till v?nster). Jag har h?rt talas om minst en person som har haft ?vre riva p? dem, men hittills h?ller mina mycket bra. Eftersom jag kan springa utan socker i denna sko utan problem kommer den ?mt?liga ?vre sannolikt att g?ra det till en bra sko f?r sommar spring. The wildcard med denna sko kommer att vara h?llbarhet. Vid en MSRP p? $ 110 kommer det inte billigt, s? f?rhoppningsvis kommer det att vara kvar. Jag har f?rmodligen lagt ungef?r 40 eller s? miles p? min s? l?nge, plus n?gra miles av promenader, och ?vre och tunga ser fortfarande v?ldigt bra ut. Det finns bara tillr?ckligt med gummi i r?tt yttersula f?r att minska slitage, och den exponerade EVA, trots att den ?r grov, h?ller sig bra.
Sammanfattningsvis ?r New Balance MT00 ett bra val om du letar efter en sko Det ?r ultral?tt, har minimal kudde och har en super rymlig framsida. Den kan hantera l?ttl?pning och ?r helt bra p? v?garna, men jag skulle inte rekommendera det f?r robusta sp?r eller n?gon milj? med stenar eller skr?p - bara inte tillr?ckligt med skydd. Om du vill ha en ultraminimal sko f?r mer robusta f?rh?llanden ?r Merrell Trail Glove ett b?ttre val eftersom det har en mer robust s?l och en rockplatta. Men, MT00 fungerar b?ttre f?r mig p? v?gar ?n Trail Glove, f?rmodligen p? grund av sin mindre strukturerade sula. Det ?r alltid avv?gningar jag antar.
Torna in cima
Profilo Messaggio privato
Adv

MessaggioInviato: Mar Gen 22, 2019 4:01 am    Oggetto: Adv

Torna in cima
Mostra prima i messaggi di:   
Nuovo Topic   Rispondi    Indice del forum -> God Bless America Tutti i fusi orari sono GMT + 1 ora
Pagina 1 di 1

Vai a: